Tilaus- ja toimitusehdot

Ennen tilaamista, tutustuthan tilaus- ja toimitusehtoihimme. Tilatessasi verkkokaupastamme hyväksyt laissasäädetyt etäkaupan ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Emme myy etäkaupan ehtojen mukaisesti alle 18-vuotiaille.

1) Tilaaminen

Tilauksen voi lähettää ensisijaisesti verkkokaupan tilauslomakkeella. Se onnistuu näin: Siirrä haluamasi tuotteet ostoskoriin, siirry sitten kassalle, täytä yhteystietosi tilauslomakkeelle ja hyväksy tilaus tai siirry maksupalveluun. Mikäli verkkokaupan kautta tilaaminen ei jostain syystä onnistu, voit ottaa yhteyttä esim. sähköpostitse. Tilauksen tekemiseen tarvitset sähköpostiosoitteen, sillä lähetämme tilausta koskevat tiedot sinulle ainoastaan sähköpostilla. Verkkokauppa lähettää automaattisesti tilauksen vastaanottamisen jälkeen sinulle yhteenvetona viestin, jossa on tilauksesi tiedot, ja tilisiirrolla tilattaessa myös tilisiirron maksuohjeet. Tarkista tiedot, ja jos huomaat tilaustiedoissa korjattavaa, ota yhteyttä sähköpostitse välittömästi vastaamalla kyseiseen viestiin!

2) Tilausten toimittaminen

  • Varastossamme olevat tuotteet postitamme normaalisti arkipäivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet maksusuorituksen tilauksesta.
  • Ennakkoontilattavien tuotteiden arvioidut toimituspäivät on ilmoitettu tuotesivulla, mutta huomioithan, että toimitusajat saattavat muuttua meistä johtumattomista syistä.
  • Tilaustuotteiden toimitusajat ovat pääsääntöisesti 2-4 viikkoa. Tilaustuotteita ei tilata valmistajilta ennenkuin maksusuoritus tilauksesta on saapunut.

Poikkeukselliset tai muuttuneet toimitusajat pyrimme ilmoittamaan tuotteen tiedoissa sekä FB-sivuillamme. Mikäli tilaus sisältää sekä varasto- että tilaustuotteita, toimitetaan tuotteet sitä mukaa, kun tuotteet ovat saatavilla. Mahdolliset jälkitoimitukset ja vaihdot toimitetaan aina halvimmalla mahdollisella toimitustavalla. Voit saada siis tilauksesi useammassa lähetyksessä. Tällöin palautus- ja vaihto-oikeus alkaa jokaiselle tuotteelle siitä hetkestä, kun olet sen vastaanottanut, ellei muuta ole yhdessä sovittu. Pyynnöstäsi voimme toimittaa myös kaikki tuotteet yhdessä toimituksessa, kun kaikki ovat saatavana, tai voimme olla tällaisessa tapauksessa yhteydessä sinuun ja kysyä lupaa toimittaa tuotteet kerralla. Toimituskuluja ei hyvitetä takaisin palautusten yhteydessä. Jos paketti jätetään noutamatta, perimme asiakkaalta myös palautuksesta aiheutuneet kulut. Samoin asiakkaan maksettavaksi jää paketin säilytyksesta mahdollisesti aiheutuvat lisäkulut.

Toimitukset Suomeen

Toimitusmuoto Hinta Toimitusaika Lisätiedot
Kirjelähetys 0 € 3-8 arkipäivää Lähetämme tilauksesi kirjepostina yhdessä tai useammassa pienlähetyksessä, jonka posti joko jakaa suoraan postilaatikkoosi tai -luukkuusi TAI se tulee noudettavaksi lähipostista erillisellä ilmoituksella. Hidas, ei seurattavissa.
Pikkupaketti 2,90 € 2-4 arkipäivää Lähetämme tilauksesi pikkupakettina, jonka Posti jakaa pääsääntöisesti suoraan postilaatikkoosi tai -luukkuusi, Jos lähetys ei mahdu postilaatikkoon, se tulee noudettavaksi lähipostista erillisellä ilmoituksella. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Toimitusaika 2-4 arkipäivää. Kätevä ja edullinen seurattava lähetys.
Posti- / Smartpost-paketti 4,90 € 1-2 arkipäivää Noudat tilauksesi valitsemastasi postin palvelupisteestä tai Smartpost-automaatista. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Ota henkilöllisyystodistus mukaan pakettia noutaessasi! Jos valitset noutopaikaksi Smartpost-pisteen, saat tekstiviestin Postilta paketin saavuttua automaattiin. Tekstiviestissä on lokeron avaamiseen tarvittava koodi, joten pidä viesti tallessa. Huom! Varmista, että matkapuhelinnumerosi on oikein tilaustiedoissasi, jotta saat avauskoodin! Toimitusaika 1-2 arkipäivää. Nopein ja seurattavissa.
Nouto varastoltamme Oulusta
Ma-pe 10-16
0 € Voit arkipäivisin klo 10-16 noutaa valmiiksi maksetun tilauksesi suoraan varastoltamme osoitteesta Myyntimiehenkuja 10 A5 (käynti A4.2-ovesta). Valitse kassalla toimitustavaksi Nouto varastoltamme ja ilmoita tilauksesi lisätiedoissa, milloin haluat noutaa tilauksesi, niin keräämme ja pakkaamme sen sinulle valmiiksi ja ilmoitamme, kun tilauksesi on valmis haettavaksi. Ota mukaasi tilausvahvistus tai tilausnumerosi noutaessasi tilausta. Pyydämme noutamaan kerätyt tilaukset kolmen arkipäivän kuluessa.

Toimitukset Ahvenanmaalle, Norjaan ja Sveitsiin

Toimitusmuoto Hinta Toimitusaika Lisätiedot
Kirjelähetys 0 € 2-8 arkipäivää (90% jaetaan 4 päivän sisällä) Valitse kassalla toimitusmaaksi Ahvenanmaa, Norja tai Sveitsi, jotta saat tuotteet ilman arvonlisäveroa. Lähetämme tilauksesi kirjepostina yhdessä tai useammassa kirjelähetyksessä, jonka posti joko jakaa suoraan postilaatikkoosi tai -luukkuusi TAI se tulee noudettavaksi lähipostista erillisellä ilmoituksella. Ei seurattavissa. Huom! Asiakas vastaa itse tullimaksuista ja mahdollisesta arvonlisäverosta. Tilaukset laskutetaan ja toimitetaan ilman ALV:a.

Toimitukset EU-maihin

Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Tanska, Tsekki, Unkari, Viro, Yhdistynyt Kuningaskunta

Toimitusmuoto Hinta Toimitusaika Lisätiedot
Kirjelähetys, Economy 0 € 8-10 arkipäivää Lähetämme tilauksesi economy kirjepostina yhdessä tai useammassa kirjelähetyksessä, jonka posti joko jakaa suoraan postilaatikkoosi tai -luukkuusi TAI se tulee noudettavaksi lähipostista erillisellä ilmoituksella. Ei seurattavissa.
Kirjelähetys, Priority 6,90 € 3-7 arkipäivää Lähetämme tilauksesi priority kirjepostina yhdessä tai useammassa kirjelähetyksessä, jonka posti joko jakaa suoraan postilaatikkoosi tai -luukkuusi TAI se tulee noudettavaksi lähipostista erillisellä ilmoituksella. Ei seurattavissa.
Postipaketti, Priority 9,90 € 4-7 work days Lähetämme tilauksesi priority postipakettina. Tilauksesi toimitetaan lähipostiisi noudettavaksi. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Ota henkilöllisyystodistus mukaan pakettia noutaessasi!

Toimitukset EU:n ulkopuolelle: Yhdysvallat, Kanada, Australia

Toimitusmuoto Hinta Toimitusaika Lisätiedot
Postipaketti, Priority 14,90 € 4-7 arkipäivää Lähetämme tilauksesi priority postipakettina. Tilauksesi toimitetaan lähipostiisi noudettavaksi. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Ota henkilöllisyystodistus mukaan pakettia noutaessasi! HUOMIO: Asiakkaana olet vastuussa kaikista mahdollisista tilaukseen liittyvistä tulli- ja veromaksuista. Tilauksesi toimitetaan ilman arvonlisäveroa.

3) Tilauksen vastaanottaminen

Tuotteet toimitetaan postitse postituskotelossa/-laatikossa tai muovisessa postituskuoressa sekä aina mahdollisuuksien mukaan tuotteen omassa alkuperäis pussissa tai pakkauksessa. Jos vastaanottamasi lähetys on vaurioitunut siten, että myös lähetyksen sisältö on vaurioitunut matkalla, ilmoita siitä heti lähetystä vastaanottaessasi postinjakalle, postin henkilökunnalle tai postin asiakaspalveluun ja tee vahinkoilmoitus sekä ilmoita meille sähköpostilla, jossa liitteenä kuvat vaurioituneesta lähetyksestä.

4) Maksutavat ja maksujen käsittely

Käsittelemme tilauksen vasta, kun olemme saaneet tilauksesta maksusuorituksen. Emme toimita tuotteita laskulla, luotolla tai postiennakolla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Tuotereklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä meihin, maksuongelmissa Paytrailiin. Verkkokauppamme maksutavat ovat:

  • Verkkomaksaminen verkkopankkipainikkeella: Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Verkkopankkipainikemaksamiseen tarvitset henkilökohtaiset pankkitunnukset.
  • Visa-, Visa Electron- tai MasterCard- korteilla: Mikäli haluat maksaa Visa-, Visa Electron- tai MasterCard- kortilla, Lumingerie toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Paytrail Oyj toimii Visa-, Visa Electron- tai MasterCard- korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja. Yhteystiedot: Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7, Innova 2 Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, Puhelin: 0207 181830.
  • PayPal: PayPal-tilin avulla maksat helposti ja nopeasti. PayPal-tilin käyttö on ilmaista ja tekemäsi ostot veloitetaan PayPal-tililtäsi tai tiliin yhdistetyltä luottokortiltasi. Kassalta siirryt Paytrail-maksupalvelun kautta PayPal-maksusivulle, josta hyväksyt maksun omilla PayPal-tunnuksillasi. Maksutapana PayPal on nopea ja turvallinen, sillä sinun ei tarvitse näppäillä luottokorttisi numeroa ostotilanteessa, mutta maksut menevät kuitenkin aiemmin tiliin yhdistämäsi luottokortin kautta. Sinulla voi olla myös mahdollisuus osamaksuun oman luotonantajasi luottoehtojen mukaisesti maksaessasi luottokortilla. Tarkista tämä luotonantajaltasi!
    HUOM! PayPal-tili tulee avata ennen ostosten tekoa! Lue lisää osoitteesta www.paypal.com.
  • Ennakkomaksu tilisiirtona: Saat halutessasi tilisiirron maksuohjeet sähköpostiisi. Tilisiirrolla maksettaessa maksuaikaa on 3 vrk. Tämän ajan pidämme varastossa olevia tuotteita sinulle varattuna, ja mikäli emme ole saaneet maksusuoritusta, tilaus peruuntuu. Tilimme on Osuuspankissa. Jos tilausta ei ole maksettu noin viikon kuluessa, tilaus peruuntuu. Tarvittaessa voit pyytää hieman pidemmän maksuajan, mutta tästä on sovittava etukäteen ENNEN tilauksen tekemistä.

5) Asiakaspalautukset

Lue sivultamme löytyvät Asiakaspalautusohjeet ennenkuin teet palautuksen ja toimi ohjeiden mukaan. Näin helpotat ja nopeutat tilauksesi käsittelyä.

Tuotteillamme on lainmukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus (Kuluttajansuojalaki, 6 Luku Kotimyynti ja etämyynti, 15§ Peruuttamisoikeus etämyynnissä), joka alkaa siitä, kun olet tilaamasi tuotteen vastaanottanut. Tilaustuotteilla on samat palautus- ja vaihto-oikeudet kuin varastotuotteillakin.

Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana eli sitä on esimerkiksi käytetty, tuote on likaantunut tai tuote on pesty, emme hyväksy palautusta. Tuote on myyntikelvoton myös siinä tapauksessa, että siitä on irrotettu tuotelaput tai se palautetaan ilman myyntipakkaustaan tai myyntipakkaus ei ole ehjä. Myyntikelvottomasta tuotteesta ei palauteta rahaa.

Emme lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla meille lähetettyjä lähetyksiä emmekä myöskään korvaa tällaisesta lähetyksestä asiakkaalle aiheutuneita kuluja. Rahapalautukset asiakkaalle maksetaan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille/PayPal-tilille noin 10 pankkipäivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuvan lähetyksen.

Asiakaspalautukset toivoisimme palautettavan meille halvimmalla mahdollisella postitustavalla, joka meidän lähetyksillemme on Asiakaspalautuskirje. Vain yli 2 kg:n lähetykset saa lähettää pakettina. Asiakaspalautukset tulee lähettää meille Postin kautta!

Asiakaspalautukset Suomesta

Asiakaspalautus on asiakkaallemme maksuton, kun ilmoitat postissa, että kyseessä on asiakaspalautus. Asiakaspalautukset tulee lähettää käyttämällä Itellan kanssa sopimamme Asiakaspalautussopimuksen sopimustunnusta, joka on valmiina tilauksen mukana tulevassa palautusosoitetarrassa. Mikäli maksat palautuvan lähetyksen postikulut itse, emme korvaa näitä kuluja, koska tarjoamme asiakkaillemme maksuttoman palautusvaihtoehdon. Jätä palautus aina postiin tiskille asiakaspalvelijalle ja pyydä kuitti asiakaspalautuksesta, sillä lähetyksen kadotessa emme voi korvata tuotetta, mikäli palautuskuittia ja todistusta palautuksesta ei ole. Valmiin palautusosoitetarran löydät tilauksesi mukana tulleen lähetyslistan yläreunasta. Ilmainen asiakaspalautus koskee vain Suomesta palautettuja lähetyksiä.

Asiakaspalautukset Suomen ulkopuolelta

Asiakas vastaa itse tuotteiden palautuskuluista.

FINAL SALE-poistotuotteet

Final Sale-ryhmän tuotteiden palautuksesta peritään käsittelykulut, jotka ovat 5€ per tuote, ja kulut peritään palautuksen yhteydessä palautuvien tuotteiden hinnasta. Tuotteet on merkitty erikseen sekä kaupassa että kuitilla Final Sale-tuotteiksi. Final Sale-tuotteen voi vaihtaa kerran maksutta.

6) Muuta

Kaikki sivuilla ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hinnan ja tilaus- ja toimitusehtojen muuttamiseen ilman ennakkoilmoitusta. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä ilmoitetuissa tuote- tai materiaalitiedoissa tai mahdollisista painovirheistä verkkokaupan hinnoissa. Muutokset eivät koske hyväksyttyjä tilauksia. (Tilaus on hyväksytty, kun se on käsitelty.) Jos tuotetiedoissa tai tilaus- ja toimitusehdoissa on jotain epäselvää, ota meihin yhteyttä, niin pyrimme antamaan vastauksen kysymyksiisi. Pidätämme myös oikeuden perua kaupan, jos hinnoittelussa on sattunut selkeä virhe tai mikäli tuotetta ei pystytä toimittamaan kohtuullisessa ajassa. Meillä on myös oikeus evätä tilaus esim. maksamattomien/lunastamattomien tilausten vuoksi tai toistuvasti palautuvien tilausten vuoksi. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten kesken, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lumingerie ja ympäristö

Pyrimme kierrättämään ja käyttämään uudelleen mahdollisimman paljon postitusmateriaaleista, joten meille palautuvat laatikot ja kotelot päätyvät uudelleen postitukseen, mikäli ovat siistejä ja ehjiä. Siksi toisinaan saatat saada tilauksesi käytetyssä postituskotelossa tai laatikossa ja toivomme samaa myös asiakkailtamme, eli kaikki asiakaspalautukset voi lähettää meille samassa kotelossa tai kuoressa, jossa olet tuotteet vastaanottanut tai muussa kierrätyslaatikossa. Ethän siis revi tai sotke kuoria ja koteloita turhaan, kiitos. Kierrättämälllä säästämme luontoa sekä postitustarvikekuluissamme.

Teemme myös yhteistyötä naapuruston yritysten kanssa siten, että käytämme heille tarpeettomat postitustarvikkeet ja annamme eteenpäin meille lähetyksissä saapuneet tarpeettomat tarvikkeet. Kierrätämme myös parhaamme mukaan muun toiminnassamme ja tavarankuljetuksessa ja -käsittelyssä syntyvän jätteen: erottelemme pahvin ja toimitamme ne ylijäävät materiaalit, joita emme omassa toiminnassamme voi uudelleenkäyttää tai muille lahjoittaa, niille tarkoitettuihin kierrätyspisteisiin.

Käytämme toiminnassamme kotimaista VihreäVirtaa.

Tietoturva

Henkilö- ja osoitetietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille ja ne säilytetään asiakassuhteen keston ajan. Asiakas vastaa antamistaan tiedoista sekä tekemistään tilauksista. Pääsy asiakastietoihin on ainoastaan tilauksia käsittelevillä henkilöillä. Verkkokaupassamme on käytössä tarvittavat suojaus- ja salausjärjestelmät.