Menu
Ostoskori 0
Kassalle

Ostoskorisi on vielä tyhjä!

-10% lisäale Mid Season Sale-tuotteista vielä tänään maanantaina koodilla MIDSEASON10 >

Asiakaspalautukset ja tuotevaihdot

Asiakaspalautus 1-2-3

  • Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen eli alkuperäiskunnossaan (puhtaita, ei käytön jälkiä, tahroja, hiuksia tai karvoja) ja -pakkauksessaan.
    • Jos olet saanut väärän tai viallisen tuotteen, ilmoita siitä meille välittömästi sähköpostitse.
    • Tuotteista ei saa irrottaa lappuja tai tuotetietoja. Tuote tulee lähettää takaisin meille alkuperäispakkauksessaan siinä kunnossa kuin olet sen vastaanottanut.
    • Sovita tuotteet aina puhtaalle rasvattomalle, hiettömälle ja meikittömälle iholle, jotta tuotteeseen ei jää tahroja tai tuoksuja. Mielellään siis suihkun tai peseytymisen jälkeen.
    • Palautuvan tuotteen tulee olla alkuperäiskunnossaan (puhtaita, ei käytön jälkiä, tahroja, hiuksia tai karvoja).
    • Sovituksen jälkeen tuotetta voi pyyhkäistä teippiharjalla tai vedellä kevyesti kostutetulla mikrokuituliinalla.
    • Tuotteen hintaa ei voida palauttaa, jos tuote palautuu myyntikelvottomana eli laput on irrotettu, tuotetta on käytetty, tuote on likaantunut tai myyntipakkaus puuttuu.
    • Huom! Avatuilla sukkapakkauksilla ja Modibodin kuukautisalushousuilla ei valitettavasti ole palautus- tai vaihto-oikeutta.
  • Tuotevaihdot
    • Suomesta tehdyt tilaukset: Varaamme vaihtotuotteen valmiiksi odottelemaan tilaukseen. Vaihtotuote/tuotteet postitetaan heti kunhan asiakaspalautus saapuu meille ja on käsitelty.
    • Tilaukset Suomen ulkopuolelta: Tee vaihtotuotteista uusi tilaus. Käsittelemme palautuksen ja palautamme tilauksesta rahat heti kunhan palautus saapuu meille ja se on käsitelty.
  • Asiakaspalautuksesta on hyvä ilmoittaa meille ennen palautusta sähköpostitse.
    • Ennakkoilmoitus nopeuttaa palautustenkäsittelyä ja palautusten maksua.
    • Helpoiten palautuksesta tai vaihdosta ilmoitat vastaamalla tilauksesi vahvistusviestiin tai lähettämällä viestin chatin kautta. Yksi ilmoitus riittää (joko chat tai sähköposti), useat viestit samasta aiheesta viivästyttävät vastaamista.
    • Voit viedä palautuksesi heti postiin ilmoituksen lähetettyäsi, sinun ei tarvitse odottaa meiltä vastausta tai lupaa palautukseen.
    • Palautusilmoitusviestissä tulee ilmoittaa nimesi, tilausnumerosi sekä palautuvat/vaihdettavat tuotteet. Kerro meille myös vaihtotoiveesi ja kuvaile, miten sovittamasi tuotteet istuivat, niin neuvomme paremman koon valinnassa ja varaamme sinulle tarvittaessa vaihtotuotteet valmiiksi.
    • Voit vaihtaa palautuvat tuotteet yhteishinnaltaan saman hintaisiin tai halvempiin tuotteisiin. Palautuvien ja vaihdettavien tuotteiden erotus palautetaan tilillesi.
    • Huomio! Laskutilauksiin sekä tilauksiin Suomen ulkopuolelta ei ole mahdollista tehdä tuotevaihtoja vaan vaihtotuotteet toimitetaan aina uudella vaihtotilauksella. Muistathan kuitenkin aina ilmoittaa meille palautuksesta!
    • Täytä aina myös paperinen palautuslomake ja lähetä se tuotteiden mukana, jotta tiedämme, mille tilaukselle palautus kuuluu.
    • Muista tarkkailla sähköpostiasi, sillä meillä saattaa olla kysyttävää sinulta liittyen vaihtoihin tai palautuksiin.
  • Pakkaa tuotteet huolellisesti ja vie palautus Postiin 14 vrk kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta.
    • Lähetä asiakaspalautuksesi postitse ja pyydä kuitti palautuksesta.
    • Säilytä Postista saamasi kuitti, kunnes saat meiltä ilmoituksen, että palautuksesi on vastaanotettu.
    • Lähetys palautuu meille 2-14 vuorokaudessa postituksesta. Saat sähköposti-ilmoituksen, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi ja mahdollinen vaihto käsitelty.

Näin valmistelet asiakaspalautuksesi lähetyksen:

  • Merkitse palautuvat tuotteet tilauksen mukana saamaasi lähetyslistaan.
  • Pakkaa tuotteet huolellisesti, lisäohjeita löydät tarvittaessa alta. Muista laittaa palautuskuitti tuotteiden mukaan.
  • Liimaa asiakaspalautusosoitetarra, jonka löydät lähetyslistan yläreunasta, lähetyksen päälle niin, että se peittää vanhat osoitemerkinnät. Lähetys ei tarvitse enää muita merkintöjä.

Ohjeita asiakaspalautuksen pakkaamiseen ja postitukseen:

Suosittelemme, että säästät postituspussin, -kotelon tai -laatikon, jossa olet vastaanottanut tilauksesi, sillä voit pakata palautuvat tuotteet samaan pakkaukseen ja säästää näin pakkausmateriaalia sekä samalla varmistat myös sen, että palautuvat tuotteet saapuvat ehjinä ja puhtaina takaisin. Jos pakkaus ei ole sinulla enää tallessa, voit käyttää mitä tahansa postitukseen sopivaa jäykkää pahvipakkausta. Pelkkä muovipussi tai kirjekuori ei ole riittävä pakkaus palautuslähetykselle. Voit myös palauttaa useamman tilauksen palautuvat tuotteet samassa lähetyksessä, kunhan muistat täyttää ja palauttaa palautuskortit jokaiselle tilaukselle.

  • Saitko tilauksesi litteässä postituskotelossa, jonka paksuus on alle 3 cm?
    Kirjekokoisille palautuksille riittää palautusosoitetarra. Lähetys ei tarvitse muita merkintöjä. Jätä lähetys postiin.
  • Saitko lähetyksesi pakettina, jonka paksuus on yli 3 cm?
    Liimaa lähetyksen päälle palautustarra, jossa postin asiakaspalautussopimustunnuksemme ja jätä lähetys postiin tai Smartpostiin tilaamalla Helposti-koodi OmaPosti-applikaation tai Postin verkkosivujen kautta.

Asiakaspalautusten käsittely ja rahapalautukset

Otathan huomioon, että asiakaspalautusten kulku postitse voi kestää jopa 10 arkipäivää. Yleisimmin palautukset saapuvat meille kuitenkin muutamassa arkipäivässä. Lähetykset kulkevat Postin laskutuskeskuksen kautta, missä lähetys merkitään laskutettavaksi meiltä eli vastaanottavalta yritykseltä.

Odota siis rauhassa. Saat meiltä heti viestin sähköpostiisi, kun olemme vastaanottaneet palautuslähetyksesi ja se on käsittelyssä.

Vaihtotilaukset pyrimme käsittelemään heti kun palautuksesi on meille saapunut. Jos vaihtotuote löytyy varastostamme, postitetaan se samantien. Mahdolliset vaihtotuotteet toimitetaan aina halvimmalla mahdollisella toimitustavalla.

Kun palautuksesi tai vaihto, josta jää palautettavaa sinulle, on käsitelty, saat vielä yhteydenoton maksuvälittäjänä toimivalta Paytraililta. Seuraa Paytrailin antamia ohjeita koskien rahapalautustasi. Jos olet tilannut laskulla, tulee sinun maksaa mahdollisesti sinulle jääneet tuotteet, tilauksen toimituskulut sekä laskuttajan kulut. Jos sinulla on kysyttävää rahapalautuksesta tai laskustasi, ota yhteyttä kyseiseen palveluntarjoajaan.

Toimituskulut ja niiden palautus

Jos palautat tilauksesi, toimituskulut hyvitetään takaisin edullisimman toimitusvaihtoehtomme mukaan, eli maksettavaksesi jää edullisimman toimitusvaihtoehtomme ja valitsemasi toimitustavan erotus. Jos palautat osan tilauksestasi, ei toimituskuluja hyvitetä. Jos palautat osan tilauksestasi ja tilauksesi lopullinen arvo ei enää täytä ilmaisen pakettitoimituksen ostorajaa, veloitetaan valitsemasi toimitustavan normaalit toimituskulut vähentämällä ne palautussummasta. Jos paketti jätetään noutamatta, perimme asiakkaalta toimituskulujen lisäksi myös palautuksesta aiheutuneet kulut, jotka ovat vähintään 5,90 euroa. Samoin asiakkaan maksettavaksi jää paketin säilytyksesta mahdollisesti aiheutuvat lisäkulut.