Tilaus- ja toimitusehdot hermans

Ennen tilaamista, tutustuthan tilaus- ja toimitusehtoihimme. Tilatessasi verkkokaupastamme hyväksyt laissasäädetyt etäkaupan ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Emme myy etäkaupan ehtojen mukaisesti alle 18-vuotiaille.

1) Tilaaminen

Tilauksen voi lähettää ensisijaisesti verkkokaupan tilauslomakkeella. Se onnistuu näin: Siirrä haluamasi tuotteet ostoskoriin, siirry sitten kassalle, täytä yhteystietosi tilauslomakkeelle ja hyväksy tilaus tai siirry maksupalveluun. Mikäli verkkokaupan kautta tilaaminen ei jostain syystä onnistu, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse. Jos maksutapahtumasi keskeytyy, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Saat asiakaspalvelusta ohjeet maksun viimeistelyyn. Tuotteet tuolloin ovat jo varattuina tilaukseesi, joten ethän luo uutta tilausta. Tilauksen tekemiseen tarvitset sähköpostiosoitteen, sillä lähetämme tilausta koskevat tiedot sinulle ainoastaan sähköpostilla. Verkkokauppa lähettää automaattisesti tilauksen vastaanottamisen jälkeen sinulle yhteenvetona viestin, jossa on tilauksesi tiedot, ja tilisiirrolla tilattaessa myös tilisiirron maksuohjeet. Tarkista tiedot, ja jos huomaat tilaustiedoissa korjattavaa, ota yhteyttä sähköpostitse välittömästi vastaamalla kyseiseen viestiin!

2) Tilausten toimittaminen ja toimituskulut

  • Varastossamme olevat tuotteet postitamme normaalisti arkipäivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet maksusuorituksen tilauksesta.
  • Ennakkoontilattavien tuotteiden arvioidut toimituspäivät on ilmoitettu tuotesivulla, mutta huomioithan, että toimitusajat saattavat muuttua meistä johtumattomista syistä.
  • Tilaustuotteiden toimitusajat ovat pääsääntöisesti 2-4 viikkoa. Tilaustuotteita ei tilata valmistajilta ennenkuin maksusuoritus tilauksesta on saapunut.
  • Emme toimita yli 600€ tilauksia.

Jos tilaus sisältää sekä varasto- että tilaustuotteita, toimitetaan tuotteet yhdessä lähetyksessä, kun kaikki tilauksen tuotteet ovat saatavilla.

Poikkeukselliset tai muuttuneet toimitusajat pyrimme ilmoittamaan tuotteen tiedoissa sekä FB-sivuillamme ja otamme tarvittaessa yhteyttä sähköpostitse.

Toimituskulut ja niiden palautus

Jos palautat tilauksesi, toimituskulut hyvitetään takaisin edullisimman toimitusvaihtoehtomme mukaan, eli maksettavaksesi jää edullisimman toimitusvaihtoehtomme ja valitsemasi toimitustavan erotus. Jos palautat osan tilauksestasi, ei toimituskuluja hyvitetä. Jos palautat osan tilauksestasi ja tilauksesi lopullinen arvo ei enää täytä ilmaisen pakettitoimituksen ostorajaa, veloitetaan valitsemasi toimitustavan normaalit toimituskulut vähentämällä ne palautussummasta. Jos paketti jätetään noutamatta, perimme asiakkaalta toimituskulujen lisäksi myös palautuksesta aiheutuneet kulut, jotka ovat vähintään 6,90 euroa. Samoin asiakkaan maksettavaksi jää paketin säilytyksesta mahdollisesti aiheutuvat lisäkulut.

Tilaaminen Ahvenanmaalle

Valitettavasti emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle muuttuneiden tullisäännösten vuoksi.

Vaihtotilausten toimittaminen

Vaihtotilaukset pyritään käsittelemään heti samana päivänä kun palautus saapuu meille. Mahdolliset vaihtotuotteet toimitetaan pääsääntöisesti samana päivänä, kun palautus on käsitelty, aina halvimmalla mahdollisella toimitustavalla. Jos haluat käyttää samaa toimitustapaa kuin alkuperäisessa tilauksessa, tee vaihtotuotteista uusi tilaus.

Toimitukset Suomeen

Toimitusmuoto Hinta Toimitusaika Lisätiedot
Kirjelähetys
Vakiotoimitustapa
0 € 4-15 arkipäivää Lähetämme tilauksesi economy-kirjepostina yhdessä tai useammassa pienlähetyksessä, jonka posti joko jakaa suoraan postilaatikkoosi tai -luukkuusi TAI se tulee noudettavaksi lähipostista erillisellä ilmoituksella.
Hidas, ei seurattavissa.
Pikkupaketti ovelle 5,90 € 2-7 arkipäivää Lähetämme tilauksesi Pikkupaketti ovelle -lähetyksenä, jonka Posti jakaa pääsääntöisesti suoraan postilaatikkoosi tai -luukkuusi. Postinjakaja voi myös jättää lähetyksen ovelle ilman kuittausta ja tarvittaessa suojaa sen säältä. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Pikkupaketti ovelle -palvelulla on kevyt seuranta. Paketista tulee merkintä seurantaan, kun posti ottaa paketin vastaan, postinjakaja ottaa paketin kyytiin ja lopulta kun paketti jaetaan postilaatikkoon tai jätetty ovellesi. Edullisempi vaihtoehto kuin perinteinen kotiinkuljetus Kotipaketti-lähetyksenä, mutta tämän lähetyksen jakoaikaa ei voi valita. Toimitusaika 2-7 arkipäivää.
Kätevä ja edullinen seurattava lähetys pienille lähetyksille.
Postipaketti 7,90 € 1-2 arkipäivää Noudat tilauksesi valitsemastasi Postin palvelupisteestä tai Smartpost-automaatista. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Ota henkilöllisyystodistus mukaan pakettia noutaessasi! Jos valitset noutopaikaksi Smartpost-pisteen, saat tekstiviestin Postilta paketin saavuttua automaattiin. Tekstiviestissä on lokeron avaamiseen tarvittava koodi, joten pidä viesti tallessa. Huom! Varmista, että matkapuhelinnumerosi on oikein tilaustiedoissasi, jotta saat avauskoodin! Toimitusaika 1-2 arkipäivää.
Nopea ja seurattavissa, nouda haluamastasi noutopisteestä.
Kotipaketti 9,90 € 1-2 arkipäivää Kotipaketissa tilaat tuotteet suoraan kotiovellesi. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu ja lähdössä Postin kuljetukseen. Kotipaketti-palvelussa Posti ottaa sinuun yhteyttä ennen toimitusyritystä ja sopii toimitusajankohdasta kanssasi. Jakeluaika 9-21 riippuen alueesta. Isoimmissa kaupungeissa ja keskustoissa Postin pakettijakelu toimittaa paketteja arkisin aina klo 21 asti. Pienemmillä paikkakunnilla ja reuna-alueilla toimitukset ovat päiväpostin mukana. Valitessasi Kotipaketti-toimituksen, varmista, että antamasi osoitetiedot ja puhelinnumero ovat oikein, jotta lähetys saadaan toimitettua sinulle viiveettä. Toimitusaika 1-2 arkipäivää.
Nopea ja seurattavissa, toimitus kotiovelle.
Nouto varastoltamme Kempeleestä
Ma-pe 10-15
0 € Voit arkipäivisin klo 10-15 noutaa valmiiksi maksetun tilauksesi suoraan varastoltamme osoitteesta Kiertorata 16. Valitse kassalla toimitustavaksi Nouto varastoltamme. Keräämme ja pakkaamme tilauksen sinulle valmiiksi ja ilmoitamme, kun tilauksesi on valmis haettavaksi. Tilaus noudetaan nimellä ja tilausnumerolla. Pyydämme noutamaan kerätyt tilaukset kolmen arkipäivän kuluessa.
Nouto ja sovitus ajanvarauksella 0 € Voit noutaa tilauksesi ja sovittaa tuotteet suoraan noutomyymälässämme osoitteesta Kiertorata 16, Kempele. Valitse kassalla toimitustavaksi nouto ja sovitus ajanvarauksella. Keräämme sovitettavat tuotteet sinulle valmiiksi. Saat tilauksen jälkeen linkin ajanvarauskalenteriin, josta voit valita itsellesi sopivan sovitusajan.

Toimitukset EU-maihin

Bulgaria, Irlanti, Italia, Kroatia, Kypros, Malta, Ranska, Romania, Viro, Latvia, Liettua

Toimitusmuoto Hinta Toimitusaika Lisätiedot
Postipaketti, Priority 12,90 € 4-8 arkipäivää Lähetämme tilauksesi priority postipakettina. Tilauksesi toimitetaan lähipostiisi noudettavaksi. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Ota henkilöllisyystodistus mukaan pakettia noutaessasi!

Toimitukset EU-maihin

Alankomaat, Belgia, Espanja, Itävalta,Luxemburg, Portugali, Puola, Ruotsi, Slovakia, Tanska, Tsekki, Unkari

Toimitusmuoto Hinta Toimitusaika Lisätiedot
DHL Parcel Connect 8,90 € 4-8 arkipäivää Lähetämme tilauksesi DHL Parcel Connect postipakettina. Tilauksesi toimitetaan kotiin tai noudettavaksi lähimpään DHL Parcel Connect pisteeseen. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu.
Postipaketti, Priority 12,90 € 4-8 arkipäivää Lähetämme tilauksesi Priority-postipakettina. Tilauksesi toimitetaan lähipostiisi noudettavaksi. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Ota henkilöllisyystodistus mukaan pakettia noutaessasi!

Toimitukset EU:n ulkopuolelle

Kaikki muut maat mukaan lukien Yhdysvallat, Kanada, Australia, Kanarian Saaret , Islanti

Toimitusmuoto Hinta Toimitusaika Lisätiedot
EMS Express Mail Service 24,90 € 10-20 arkipäivää Lähetämme tilauksesi Express Mail Service-pakettina. Tilauksesi toimitetaan suoraan ovelle. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. HUOMIO: Asiakkaana olet vastuussa kaikista mahdollisista tilaukseen liittyvistä tulli- ja veromaksuista. Tilauksesi toimitetaan ilman arvonlisäveroa.

3) Tilauksen vastaanottaminen

Tuotteet toimitetaan postitse postituskotelossa/-laatikossa tai postituspussissa sekä aina mahdollisuuksien mukaan tuotteen omassa alkuperäispussissa tai -pakkauksessa. Jos vastaanottamasi lähetys on vaurioitunut siten, että myös lähetyksen sisältö on vaurioitunut matkalla, ilmoita siitä heti lähetystä vastaanottaessasi postinjakalle, postin henkilökunnalle tai postin asiakaspalveluun ja tee vahinkoilmoitus sekä ilmoita meille sähköpostilla, jossa liitteenä kuvat vaurioituneesta lähetyksestä. Tarkista myös vastaanottamasi tilauksen sisältö ja ilmoita meille välittömästi ja viimeistään 14 vuorokauden sisällä vastaanottamisesta, jos vastaanottamissasi tuotteissa on jokin puute tai virhe.

4) Tilauksen maksaminen ja maksutavat

Käsittelemme tilauksen vasta, kun olemme saaneet tilauksesta maksusuorituksen tai hyväksytyn luottopäätöksen. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle eli meille. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Verkkokaupassamme käytössä olevat maksutavat on selitetty alla.

Verkkopankkimaksut

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Verkkopankkipainikemaksamiseen tarvitset henkilökohtaiset pankkitunnukset.

Visa-, Visa Electron- tai MasterCard- korttimaksut

Paytrail Oyj toimii Visa-, Visa Electron- tai MasterCard- korteilla tehtävissä maksuissa maksunvälittäjänä. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.

Verkkopankki- ja luottokortti-maksuihin liittyvissä kysymyksissä tai ongelmissa sinua palvelee Paytrailin asiakaspalvelu.

Walley Lasku

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa.

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Norion Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Lumingerie-erkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80 €). Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Lumingerie-verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6 %, luottokustannusten yhteismäärä 403 €, maksettava kokonaismäärä 1 403 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot:

Laskun ja luoton myöntäjä on Norion Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija. Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja: https://www.norionbank.fi/tietoja-yrityksesta/norion-bank-group-fi/tuotemerkit

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:
Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

Muut ehdot:

Walley Laskulla tilattujen tuotteiden toimitusraja verkkokaupassamme on 250 €.
Laskulla ei voi tilata ennakkotilaus- tai tilaustuotteita, ainoastaan varastotuotteita.
Laskutilauksiin ei ole mahdollista tehdä tuotevaihtoja. Jos tilaamasi tuote ei ollut sopiva, palauta tilaus normaaliin tapaan ja tee uusi tilaus.
Kulusi ovat aina vähintään Walleyn perimän laskutuspalkkion sekä tilauksesi postikulujen summa. Kts. yllä kohta 2 liittyen toimituskuluihin ja niiden palautuksiin. Lasku-maksutavasta voi tulla kustannuksia siis myös silloin, kun palautat koko tilauksen.

Maksu noudettaessa pankki- tai luottokortilla

Voit maksaa tilauksen sovituksen yhteydessä pankki- tai luottokortilla. Emme ota vastaan käteistä rahaa noutomyymälässä.

5) Asiakaspalautukset

Lue sivultamme löytyvät Asiakaspalautusohjeet ennenkuin teet palautuksen postiin ja toimi ohjeiden mukaan. Näin helpotat ja nopeutat tilauksesi käsittelyä!

Tuotteillamme on lainmukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus (Kuluttajansuojalaki, 6 Luku Kotimyynti ja etämyynti, 15§ Peruuttamisoikeus etämyynnissä), joka alkaa siitä, kun olet vastaanottanut tilauksesi. Tilaustuotteilla on samat palautus- ja vaihto-oikeudet kuin varastotuotteillakin.

Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana eli sitä on esimerkiksi käytetty, tuote on rikkoontunut, likaantunut tai tuote on pesty, emme hyväksy palautusta. Tuote on myyntikelvoton myös siinä tapauksessa, että siitä on irrotettu tuotelaput ja se palautetaan ilman tuotelappuja tai tuotteeseen selkeästi kuuluvaa myyntipakkaustaan tai myyntipakkaus ei ole ehjä. Myyntikelvottomasta tuotteesta ei palauteta rahaa.

Emme lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla meille lähetettyjä lähetyksiä emmekä myöskään korvaa tällaisesta lähetyksestä asiakkaalle aiheutuneita kuluja tai asiakkaan itse maksamia palautuslähetyksen kuluja.

Rahapalautukset asiakkaalle huolehtii maksunvälittäjänäkin toimiva Paytrail.

Asiakaspalautukset tulee lähettää meille Postin kautta! Toivomme käytettävän meille edullisinta postitustapaa, mikä alle 3 cm lähetyksille on asiakaspalautuskirje. Tätä isommat lähetykset palautetaan asiakaspalautuspakettina.

Asiakaspalautukset Suomesta

Asiakaspalautus on asiakkaallemme maksuton, kun ilmoitat postissa, että kyseessä on asiakaspalautus tai teet palautuksen esimerkiksi OmaPosti-sovellusta käyttäen. Asiakaspalautukset tulee lähettää käyttämällä Postin kanssa sopimamme Asiakaspalautussopimuksen sopimustunnusta, joka on valmiina tilauksen mukana tulevassa palautusosoitetarrassa. Mikäli maksat palautuvan lähetyksen postikulut itse, emme korvaa näitä kuluja, koska tarjoamme asiakkaillemme maksuttoman palautusvaihtoehdon. Jätä palautus Postiin tiskille asiakaspalvelijalle tai vaihtoehtoisesti palauta automaatin kautta, ja säilytä kuitti asiakaspalautuksesta, sillä lähetyksen kadotessa emme voi korvata tuotetta, mikäli palautuskuittia ja todistusta palautuksesta ei ole. Valmiin palautusosoitetarran löydät tilauksesi mukana tulleen lähetyslistan yläreunasta. Ilmainen asiakaspalautus koskee vain Suomesta palautettuja lähetyksiä.

Asiakaspalautukset Suomen ulkopuolelta

Asiakas vastaa itse tuotteiden palautuskuluista.

6) Muuta

Kaikki sivuilla ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hinnan ja tilaus- ja toimitusehtojen muuttamiseen ilman ennakkoilmoitusta. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä ilmoitetuissa tuote- tai materiaalitiedoissa tai mahdollisista painovirheistä verkkokaupan hinnoissa. Muutokset eivät koske hyväksyttyjä tilauksia. (Tilaus on hyväksytty, kun se on käsitelty.) Jos tuotetiedoissa tai tilaus- ja toimitusehdoissa on jotain epäselvää, ota meihin yhteyttä, niin pyrimme antamaan vastauksen kysymyksiisi. Pidätämme myös oikeuden perua kaupan, jos hinnoittelussa on sattunut selkeä virhe tai mikäli tuotetta ei pystytä toimittamaan kohtuullisessa ajassa. Meillä on myös oikeus evätä tilaus esim. maksamattomien/lunastamattomien tilausten vuoksi tai toistuvasti palautuvien tilausten vuoksi. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten kesken, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lumingerie ja ympäristö

Pyrimme kierrättämään ja käyttämään uudelleen mahdollisimman paljon postitusmateriaaleista, joten meille palautuvat laatikot ja kotelot päätyvät uudelleen postitukseen, mikäli ovat siistejä ja ehjiä. Siksi toisinaan saatat saada tilauksesi käytetyssä postituskotelossa tai laatikossa ja toivomme samaa myös asiakkailtamme, eli kaikki asiakaspalautukset voi lähettää meille samassa kotelossa tai kuoressa, jossa olet tuotteet vastaanottanut, tai muussa postituksen kestävässä kierrätyslaatikossa. Kierrättämälllä säästämme luontoa sekä postitustarvikekuluissamme.

Käytämme toiminnassamme kotimaista sähköä.

Tietoturva

Henkilö- ja osoitetietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille ja ne säilytetään asiakassuhteen keston ajan. Asiakas vastaa antamistaan tiedoista sekä tekemistään tilauksista. Pääsy asiakastietoihin on ainoastaan tilauksia käsittelevillä henkilöillä. Verkkokaupassamme on käytössä tarvittavat suojaus- ja salausjärjestelmät.